[Theory] Shadow Specters: Top 5


Shadow Specters fue un booster pack que llegó a TCG a principios de noviembre de éste año y ha cambiado el metagame sutilmente al haber incorporado el Rank 8 al temido Dragon Ruler, dicho sea de paso se ha modificado hasta en su nombre siendo al final llamado Mythic Ruler. Además, éste set ha traído soporte para muchos mazos y apuntala varios decks para la lísta que regirá el sigueinte formato. A continuación está el Top 5, lo mejor de Shadow Specters.


Mistake por razones obvias la razón de la partida de Thunder King Rai Oh y la pista para saber que difisílmente veremos a nuestro amigo salir a jugar en dosis privilegiada una vez más. Ésta carta se integra a nuestro side deck en un marco del metagame muy necesario, todo mazo actualmente debe funcionar en base a buscar sus recursos y aprovecharlos de manera óptima, púes ésta carta nos aventaja un poco usándola con sabiduría.
Mistake | Neither player can add cards from their Deck to their hand except by drawing them.

La mayoría de las Ollas a lo largo de la historía del juego competitivo se convirtieron de algún modo en un mecanismo abusivo. Pot of Dichotomy promete convertirse en la 2da velocidad de los mazos que utilicen grán cantidad de monstruos de diversos tipos y que se puedan valer de efectos sin verse muy afectados por perder una fase de batalla. Tenemos a los Evilswarm y Constellar por decir los más populares  en éste aspecto actualmente.
Pot of Dochotomy | At the start of your Main Phase 1: Target 3 monsters with differentTypes in your Graveyard; Shuffle all 3 into the Deck, then draw 2 cards. You cannot conduct your Battle Phase the turn you activate this card.

Fuera del ámbito competitivo (En la actualidad). Las cartas de fantasía que hacen alución a los caballeros de la mesa redonda y sus aventuras esta casi terminada, a excepción de algunos personajes de renombre como Merlin o Morgana, se podría decir que ya la mayoría de cartas se encuentran en circulación y listas para afrontar el metagame que se viene en enero. Efectos de izquierda a derecha.
Lady of the Lake | Cannot be used as a Synchro Material Monster, except for the Synchro Summon of a Warrior-Type monster. If this card is used for a Synchro Summon, banish it. When this card is Normal Summoned: You can target1 "Noble Knight" Normal Monster in your Graveyard; Special Summon that target. If this card is in your Graveyard: You can target 1 Level 5 "Noble Knight" monster you control; reduce its Level by 1, and if you do, Special Summon this card from the Graveyard.

Sacred Noble Knight of King Artorigus | 2 Level 5 "Noble Knight" monsters
When this card is Xyz Summoned: You can target up to 3 "Noble Arms"Equip Spell Cards with different names in your Graveyard; equip those targets to this card. Once per turn: You can detach 1 Xyz Material from this card, then target 1 other monster on the field; destroy that target. If this card on the field is sent to the Graveyard: You can target 1 Level 4 or higher "Noble Knight" monster in your Graveyard; Special Summon that target.

Ignoble Knight of HighLaundsallyn | 1 Tuner + 1 or more non-Tuner "Noble Knight" monsters
When this card is Synchro Summoned: You can equip 1 "Noble Arms"Equip Spell Card from your Deck to this card. At the end of the Battle Phase, if this card destroyed a monster by battle and sent it to theGraveyard: You can add 1 "Noble Knight" or "Noble Arms" card from your Deck to your hand. You can only control 1 "Ignoble Knight of High Laundsallyn".

Aquellos jugadores que guardaron sus cartas Vampiro de repente se vieron beneficiados (No del todo) con el soporte brindado en ésta expansión. Ahora un deck tier 2 (Por el momento) se une al circuito y se encuentra espectante de lo que ocurra en Diciembre respecto a las limitaciones y prohibiciones que sucedan en éste corte. Sin duda son monstruos muy poderosos, pero limitados por la última tendencia de Konami (Sólo puedes usar un efecto de x monstruo por turno.) Efectos de izquierda a derecha.
Vampire Sorcerer | If this card in your possession is sent to your Graveyard by your opponent's card (either by battle or by card effect): You can add 1DARK "Vampire" monster or 1 "Vampire" Spell/Trap Card from your Deckto your hand. You can banish this card from your Graveyard; 1 DARK "Vampire" monster you Normal Summon this turn can be Summonedwithout Tributing.

Shadow Vampire | When this card is Normal Summoned: You can Special Summon 1 DARK"Vampire" monster from your hand or Deck, except "Shadow Vampire", but if you do, only that monster can attack for the rest of this turn. This card cannot be used as an Xyz Material for an Xyz Summon, except for the Xyz Summon of a DARK monster.

Crimson Knight Vampire Bram | 2 Level 5 Zombie-Type monsters
You can detach 1 Xyz Material from this card, then target 1 monster in your opponent's Graveyard; Special Summon that target to your side of the field, but if you do, only that monster can attack for the rest of thisturn. You can only use this effect of "Crimson Knight Vampire Bram" once per turn. During the Standby Phase of the next turn after this card you controlled was destroyed by your opponent's card (either by battleor by card effect) and sent to your Graveyard: Special Summon it from the Graveyard in face-up Defense Position.

Vampire Duke | When this card is Normal Summoned: You can target 1 DARK "Vampire"monster in your Graveyard; Special Summon that target in face-upDefense Position. When this card is Special Summoned: You can declare1 card type (Monster, Spell, or Trap); your opponent sends 1 card of that type from their Deck to the Graveyard. You can only use this effect of "Vampire Duke" once per turn. This card cannot be used as an Xyz Material for an Xyz Summon, except for the Xyz Summon of a DARK monster.

Vampire Grace | When a Level 5 or higher Zombie-Type monster(s) is Special Summonedto your side of the field by the effect of a Zombie-Type monster while this card is in your Graveyard: You can pay 2000 Life Points; Special Summon this card from your Graveyard. You can only use this effect of "Vampire Grace" once per turn. Once per turn: You can declare 1 card type (Monster, Spell, or Trap); your opponent sends 1 card of that type from their Deck to the Graveyard.

El lugar número uno no podía ser de nadie más que del mazo dominante del formato actual, Mythic Ruler junto al clásico Dragon Ruler. Es increíble la adaptabilidad que ha tenido éste deck a lo largo del tiempo ante la amplia gama de mazos que están intentando destronarlo desde Mayo del éste año. Muchos jugadores están mudándose al juego con dragones míticos por el simple hecho de que abre un abanico entre los desgastantes mirror match sin perder la ferocidad del mazo estándar Dragon Ruler. ¿Será que podamos observar éste mazo librar la lista de cartas prohibidas y límitadas de Diciembre, o por fín le llegará su hora? Efectos de izquierda a derecha.

Mythic Water Dragon | If you control an EARTH monster, you can Special Summon this card (from your hand). You can only Special Summon "Mythic Water Dragon" once per turn this way.

Divine Dragon Knight Felgrand | 2 Level 8 monsters
Once per turn, during either player's turn: You can detach 1 Xyz Materialfrom this card, then target 1 face-up monster on the field; this turn, itseffects are negated, but it is unaffected by other card effects.

Mythic Tree Dragon | Once per turn: You can target 1 WATER Dragon-Type monster youcontrol; this card's Level becomes the current Level of that monster.
Written by: Lenn Hegg



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